- رادیو معراج - http://radiomeraj.af -

شکایت شهروندان از بی‌کیفیت بودن برخی سرک‌ها در هرات

شماری از شهروندان هرات از معیاری نبودن و بی‌کیفیت بودن برخی سرک‌ها به‌ویژه سرک شصت و چهار متره و سرک قول‌اردو شکایت دارند.

شهروندان می‌گویند عدم نظارت دقیق مسؤلان باعث شده است تا شرکت‌های خصوصی سرک‌سازی در ساخت این سرک‌ها دقت لازم را به‌کار نبرند.

این شهروندان می‌گویند: “بیشتر سرک‌های شهر مملو از گودالی و بلندی است که مسافران را اذیت می‌کند و برای موتر مشکلات زیادی را خلق کرده‌است، مردم تاکنون بسیار شکایت کرده است و از شهردار ولایت هرات می‌خواهند که همین‌ سرک‌ها را دوباره توسط همان شرکت‌های اولیه که تقلب کرده اند، بسازند”.

به گفته شهروندان، معیاری نبودن سرک‌ها از یک‌سو برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کنند و از سوی دیگر پولی که به‌منظور بازسازی سرک‌ها مصرف می‌شود، به ناحق حیف و میل می‌شود.

ریاست شورای ولایتی هرات نیز  معیاری نبودن برخی سرک‌ها را تأیید می‌کند و می‌گوید که مسؤلان هر چه زودتر باید در بازسازی سرک شصت و چهارمتره اقدام کنند.

کامران علی‌زایی رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید: “قرار بود که کار سرک شصت‎ و چهار متره، چهار ماه قبل شروع شود که این امر اتفاق نیفتاد، اما والی هرات هم امر کرده و ما هم در جلسه‌ی شورای ولایتی به فیصله رسیدیم که کار این سرک، یک‌شنبه هفته اینده شروع باید شروع شود”.

این گفته‌های آقای علی‌زایی در حالی‌ست که از ضرب‌الاجل که برای شرکت سرک‌سازی جهت ترمیم دوباره سرک و رفع معایب آن داده شده بود، مدتی می‌گذرد.

وحید زیارت‌جایی مسؤل بخش مالی و اداری اداره شهرداری هرات می‌گوید این اداره چندین‌بار به شرکت سرک‌سازی جهت ترمیم دوباره‌ی سرک شصت و چهار متره، مکتوب و اخطاریه فرستاده است.

به گفته آقای زیارت‌جایی در صورت عدم ترمیم دوباره سرک از سوی شرکت سرک‌سازی، اداره شهرداری با این شرکت برخورد قانونی خواهد کرد.

ولی این تنها سرک شصت و چهار متره نیست که برای شهروندان مشکل آفریده است.

چاله‌ها و کنده‌کاری‌های بی‌شمارِ یک‌طرف سرک قول‌اردو، سال‌ها می‌شود رفت و آمد را برای شهروندان دشوار کرده است.

ولی گویا ترمیم این سرک به این زودی اتفاق نخواهد افتاد.

وحید زیارت‌جایی در این‌باره این‌طور می‌گوید: “سرک قول‌اردو که سال‌ها قبل ساخته شده بود، نظر به امر ستره محکمه‌ی افغانستان، همان شرکت قبلی، باید این سرک را نظر به‌همان قرارداد و کیفیت که در قرارداد ذکر شده بود، جدیداً بسازد، به همین خاطر اداره شهرداری هرات نمی‌تواند برای بازسازی این سرک اقدام نماید”.

این‌بار نخست نیست که شهروندان هرات از سرک‌های غیر معیاری شکایت می‌کنند، این سناریو سال‌هاست در پایتخت و ولایت‌های مختلف جریان دارد.