از یک‌هفته به‌اینسو در هرات موضوع افزایش پول صرفیه‌های برق واکنش‌های اقشار مختلف جامعه را به همراه داشته ‌است. این‌بار فعالان مدنی، اتحادیه اصناف، شورای مردمی و و کیلان گذر، آسیتن بالا زدند تا با نشست و گفتگو با مسئولان برشنا و هیئت اعزامی، چالش افزایش صرفیه‌های برق را حل کنند.  فعالان مدنی می‌گویند، در […]

از یک‌هفته به‌اینسو در هرات موضوع افزایش پول صرفیه‌های برق واکنش‌های اقشار مختلف جامعه را به همراه داشته ‌است.

این‌بار فعالان مدنی، اتحادیه اصناف، شورای مردمی و و کیلان گذر، آسیتن بالا زدند تا با نشست و گفتگو با مسئولان برشنا و هیئت اعزامی، چالش افزایش صرفیه‌های برق را حل کنند.

 فعالان مدنی می‌گویند، در نشست ابتدایی امروز با معاونیت برشنا، قناعت‌شان حاصل نشده و ادعای مسئولان اداره برق را بی‌بنیاد می‌خوانند.

جواد حمید مسئول ارتباطات شبکه  نهاد مدنی می‌گوید که از شهروندان می‌خواهند تا مشخص شدن و نهایی‌شدن اضافه‌ستانی صرفیه‌های برق،  پول برق‌شان را تحویل اداره برشنا نکنند.

او می‌گوید: “تا زمانی نهایی‌شدن کارهای هیئت حقیقت‌یاب، شهروندان پول‌های برق‌شان را تحویل نکنند، شرکت برشنا می‌گوید که مردم عریضه نمایند، حالا ده‌هزار نفر عریضه می‌نماید، آیا به مشکل این تعداد نفر رسیدگی می‌شود؟ او می‌گوید که مشکل به‌صورت ساختاری در شرکت برشنا وجود دارد و باید این مشکل این دفعه به‌صورت ساختاری حل شود”.

با این‌حال، از ورود هیئت حقیقت‌یاب در مورد بلند رفتن صرفیه‌های برق به هرات، سه روز میگذرد.

قرار بود امروز جمعی از اعضای اتحادیه اصناف، وکیلان گذر و فعالان مدنی برای دریافت جزئیات و دادخواهی با هیئت اعزامی نشستی را تشکیل دهند. اما موفق به ملاقات با آن‌ها نشده‌اند.

گلثوم صدیقی یکی دیگر از اعضای نهادهای مدنی می‌گوید که آن‌ها کوشش می‌کنند تا جلسه‌ی را برای دریافت قناعت‌شان با هیئت‌های اعزامی تشکیل دهند.

او می‌گوید: “ما قرار بود امروز با هیئت‌ حقیقت‌یاب جلسه‌ای داشته باشیم که به این امر موفق نشدیم، چون معاون ریاست برق هرات پاسخ قناعت‌کننده ارائه نکرد، از این‌رو ما باید با هیئت‌ حقیقت‌یاب جلسه‌ای دیگری در نظر بگیریم”.‌

از سوی دیگر هیئت حقیقت‌یاب که به‌علت رسیدگی به شکایات مردم به‌منظور بلند رفتن صرفیه‌های برق به هرات آمده است می‌گویند که تحقیقات‌شان را پیرامون این معضل آغاز کرده‌اند و کار روی این موضوع ادامه دارد.

این شکایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که سال گذشته هم مردم هرات با معضل افزایش صرفیه‌های برق روبرو بودند و بارها در خصوص این امر خیمه‌ی تحصن نیز برپا کردند.

اما حالا دیده شود که با آمدن هیئت تخنیکی از مرکز، چقدر از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد