امروز جهت ارتقای ظرفیت‌های علمی بانوان خبرنگار، بنیاد عاطفی پیش‌قدم شد و اعلام کرد که برنامه‎‏های آموزشی مدیریت، رهبری، بازاریابی و پروپوزل‌نویسی برگزار می‎کند. مسئولان این بنیاد می‌گویند که، رسانه‌ها در بیش از یک‌دهه تاکنون رشد کمیتی و تخنیکی داشته‌اند اما در بخش‌های مدیریت، رهبری، مالی و اقتصادی پیش‌رفت ملموسی را تجربه نکرده‌اند. احمد شفیق […]

امروز جهت ارتقای ظرفیت‌های علمی بانوان خبرنگار، بنیاد عاطفی پیش‌قدم شد و اعلام کرد که برنامه‎‏های آموزشی مدیریت، رهبری، بازاریابی و پروپوزل‌نویسی برگزار می‎کند.

مسئولان این بنیاد می‌گویند که، رسانه‌ها در بیش از یک‌دهه تاکنون رشد کمیتی و تخنیکی داشته‌اند اما در بخش‌های مدیریت، رهبری، مالی و اقتصادی پیش‌رفت ملموسی را تجربه نکرده‌اند.

احمد شفیق بهروزیان مسئول بنیاد عاطفی در هرات می‌گوید که این برنامه به‎مدت شش روز در دو هفته دوام خواهد داشت.

او می‎گوید: “قرار است در دو هفته دو ورکشاب آموزشی در بخش‎های مدیریت و رهبری، پروپوزل نویسی و بازاریابی مطالبی را ارائه بکنیم تا در بخش اقتصادی به آنان کمک نماید، در برنامه‌ای امروز برخی وسایل تخنیکی همانند موس، بورد و کیبورد را به اختیار این نهاد نو تأسیس قرار دادیم”.

قرار است در این نشست‌های آموزشی، مدیریت، رهبری، بازاریابی و پروپوزل‎نویسی تدریس شود.

در همین‎حال، نقیبه بارکزی مسئول بنیاد نهاد بانوان خبرنگار هرات می‌گوید، برگزاری جلسات و یادگیری مدیریت رسانه و مدیریت اقتصادی و مالی رسانه، جزء لازمه‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است.

او گفت: “برنامه‌‎های متذکره از لازمه‎های کاری در رسانه‎ها می‎باشد و این برنامه‎ها نیاز به نیرویی کاری دارد و به همین‎ خاطر ما با همکاری انجمن عاطفی برای ارتقای ظرفیت خبرنگاری بانوان دست به این اقدام زدیم”.

از سوی دیگر بانوان خبرنگار؛ عدم باور مسئولین به توانایی‎های شان، بد امنی،  نابرابری جنسیتی و تبعیض را هم‌چنان جزء چالش‌های خود عنوان می‌کنند.

ولی بانوان خبرنگار هراتی در کنار مسلکی بودن، تخصصی شدن‌شان را با دریافت چنین برنامه‌های آموزشی مؤثر می‌دانند.

آنان می‎گویند: “امروز در رسانه‎ها جایگاه تخصصی بودن خالی است و بانوان می‎توانند با کسب مهارت‌های تخصصی در بخش‌های مختلف، این جایگاه را اشغال نمایند”.

نهاد بانوان خبرنگار ۷۹ عضو دارد و این نهاد هم‌زمان با سوم “می” یا روز جهانی آزادی مطبوعات رسماً آغاز به فعالیت کرد.

گفتنی‌است که حدود ۲۵ درصد جامعه‌ی خبرنگاری حوزه‌ی غرب کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

نسخه صوتی گزارش را در ذیل خوانا باشید

 

 

 

 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد