مقامات حوزه نهم پلیس کابل به رسانه‌ها گفتند که یک مهاجم انتحاری در ساعاتی که کارمندان دادگاه عالی افغانستان مرخص می‌شدند، مواد منفجره خود را در جلو دروازه این دادگاه منفجر کرد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله به دادگاه عالی افغانستان را به عهده گرفته است. روز سه‌شنبه ۱۹ دلو در نتیجه […]

مقامات حوزه نهم پلیس کابل به رسانه‌ها گفتند که یک مهاجم انتحاری در ساعاتی که کارمندان دادگاه عالی افغانستان مرخص می‌شدند، مواد منفجره خود را در جلو دروازه این دادگاه منفجر کرد

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله به دادگاه عالی افغانستان را به عهده گرفته است.

روز سه‌شنبه ۱۹ دلو در نتیجه انفجار انتحاری در جلو دروازه دادگاه عالی افغانستان دست کم ۲۰ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند.

حمله دیروز به دادگاه عالی واکنش‌های مقام‌های جدید امنیتی آمریکا را به همراه داشت.

شاه حسین مرتضوی، یکی از سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان گفت که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بر تداوم همکاری واشنگتن از کابل تاکید کرد. آقای مرتضوی گفت: هر دو طرف در خصوص مبارزه مشترک با تروریسم، تداوم همکاری‌ها در عرصه‌های امنیتی بر اساس منافع مشترک هردو کشور صحبت کردند.

آقای مرتضوی همچنان گفت که قرار شده جزئیات بیشتر در مورد همه موارد ذکر شده در ملاقات احتمالی در آینده مورد بحث قرار گیرد.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید هم گفته است که آمریکا از دولت افغانستان در مبارزه با ‘دشمنان آن کشور حمایت می‌کند. ‘

آقای اسپایسر گفت: “ژنرال فیلین (مایک فیلین، مشاور امنیت ملی آمریکا) امروز صبح با مشاور امنیت ملی افغانستان صحبت کرد تا بر حمایت دوامدار دولت آمریکا بر همکاری استراتژیک با دولت افغانستان تاکید ‌کند. ما با شدیدترین لحن این حمله بزدلانه را محکوم می‌کنیم و همچنان بر حمایتمان از دولت افغانستان برای دفاع از مردمش و مبارزه با دشمنان صلح در آن کشور تاکید می‌کنیم”.

دسته بندی: سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد